perjantai 19. heinäkuuta 2013

Niih...

Luoja miten tekee mieli syödä.
Oon nyt paastonnut reilut 48h ja oon ihan koukussa.
Pystynköhän enää koskaan syömään?
Tai pystynhän mä, mutta entäs ilman sitä ahdistusta, joka siitä seuraa?
Sama, mikä on mut nyt pitänyt erossa ruosta tän paaston aikana.
Ajattelen vain sitä tunnetta, mikä tulee syömisen jälkeen.
Tuntuu liian ahdistavalta, joten päätän olla syömättä.
 
Опрос: Моя диета
 
Kaupassa käynti oli yhtä tuskaa.
Teki mieli kerätä kärry täyteen kaikkea syötävää ja hautautua sohvalle niitä syömään.
En pystynyt.
Isä kyseli, että ostetaanko karkkia, mutta kieltäydyin niistäkin.
Sisko osti giflari pullia ja avasi sen pussin tietyst heti kun päästiin kotiin.
Tuoksui niin hyvälle, teki mieli syödä ne kaikki.
Mutta tyydyin vain haistelemaan niitä.
Imppasin kuin liimaa.
Mutta se auttoi, ainakin kuvittelin niin.
 
I will be skinny
 
Musta tuntuu, että mun elimistö on jumissa.
Mikään ei liiku mihinkään suuntaan.
Ehkä pitäisi syödä ihan vähän jotain.
Taidankin syödä vähän kurkkua ja porkkanaa, että saan vatsan täytettä.
 
 Фотограф Larsen Sotelo (Интернет-журнал ETODAY)



9 kommenttia:

  1. Jotkut paastoo just sen takii et suolisto levähtäis.. eli se on ihan normaalia. jos on valmis paastota terveellisesti niin jotkut tekee suolihuuhteluja, heh

    Mutta joo, tsemppiä sinne~

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tiedän, mulla ei kuitenkaan oo ihan sama tarkotus vaikka hyväähän se tekee. Suolihuuhtelua en kyllä ikipäivänä tee :D
      Mutta sainpas taas uutta motivaatioo syömisen jälkeen. Ahdistus on mitä suurin ja tällä pärjään taas seuraavat 50h syömättä. Ja kiitos :)

      Poista
  2. Tsemppiä, et tuota pettymystä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos, itselleni ainakin tuotin, hyvä jos en muille :)

      Poista
  3. Ystävä hyvä. Terveellisillä elämäntavoilla saisit kauniin kropan ja hyvän mielenrauhan. Et voi jatkaa tuota ikuisesti. Tiedät sen itsekin. Tuollainen syömättömyydellä laihtuminen on täysi myytti, ellet sitten halua että se johtaa välittömään kuolemaan. Jossain vaiheessa sinun on löydettävä tasapaino syömistesi kanssa jos aijot joskus vielä syödä.

    Totuus on, että esimerkiksi supermallit, jotka tunnetusti ovat hyvinkin laihoja, syövät yleensä hyvinkin paljon ja erittäin säännöllisesti, eivät he muuten edes pystyisi siihen energiseen elämänrytmiin joka heillä on, saatikaan sitten pitämään hiuksiaan ja ihoaan niin hyvässä kunnossa.
    Tietysti on myös niitä malleja, jotka ovat joutuneet syömishäiriöisen käytöksen takia lopettamaan työt nuorena, murtaneet luunsa anoreksian takia taikka jopa kuolleet syömishäiriöön.

    Kroppa kerää varastoon rasvaksi kaikki pienetkin ateriat silloin, kun ihminen saa ruokaa liian vähän.
    Myös : Ihmisen EI TEE MIELI mässäillä ja ylensyödä, jos vatsa on täynnä aitoa ravintoa.

    Itse olen hyvin laiha, ja olen pysynyt samassa painossa iät kaiket. En ole koskaan sairastanut mitään syömishäiriötä mutta en myöskään sanoisi että olen luonnostani laiha. Sanoisin vain että minulla on hyvin tasapainoiset, terveelliset elämäntavat. En ahmi enkä paastoa. Liikun noin 3 kertaa viikossa, tunnin kerrallaan, joskus vähän enemmän ja joskus paljon vähemmän. Missään asiassa ei tarvitse olla ehdoton. Joskus syön parikin kertaa viikossa suklaalevyn tai pussillisen sipsejä, ja syön viikottain paljon pastaa, ja melkein kaikki ruuat jotka itse teen valmistan kermapohjaan. Sillä ei ihminen heti liho, jos pääasialliset, toistuvat puitteet ovat kunnossa ruokavaliossa (!!!!!). Tässä niistä muutama:

    1. Olen kasvissyöjä. Ei tule siis syötyä mitenkään liiallisen raskaasti oikeastaan koskaan, kun ruokavalioon ei kuulu pihvejä yms. (tässä asiassa pitää vaan huolehtia tarkasti että saa tarpeeksi proteiinia muista asioista, mutta se ei ole vaikeaa - päinvastoin).

    2. Aineenvaihdunta pysyy kunnossa, kun syö terveellisiä välipaloja pitkin päivää. Pitkät tauot ruokailussa hidastavat aineenvaihduntaa.

    3. Tuoreet kasvikset ja vihannekset ovat raakaruokaa, eli ne nopeuttavat aineenvaihduntaa. Kun syö niitä, voi syödä paljon enemmän myös sellaisia asioita, jotka eivät ole raakaruokaa.

    4. Vettä ei saa juoda LIIKAA. Vesi huuhtoo pois tärkeät vitamiinit kehosta. Piste.

    5. Käytän aina rasvan sijasta oliiviöljyä paistamiseen yms. Myös kookosrasva on oikein hyvä kaikenlaiseen ruuanlaittoon.

    6. Kannattaa tutustua erilaisiin "super-ruokiin", niitten vaikutukset eivät todellakaan ole liioiteltuja. Esim. pellava, koji-marjat, makko, pakurikääpä... etc.

    Nämä asiat eivät ole vaikeita, ja eron huomaa nopeasti. Kun aineenvaihdunta toimii ja ihmisellä on energiaa liikkua ja ihminen syö sen verran ettei stressaa jne, niin asiat toimii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta puhut, mä olen yrittänyt löytää tasapainoa mun syömisille mutta mikään muu ei tunnu vievän ahdistusta pois kuin paastoaminen. Eikä se kuolemakaan haittaisi, päinvastoin. Mä en pysty itseäni "parantamaan", ainakaan vielä en ole keksinyt siihen keinoa. Kiitos kuitenkin todella paljon neuvoista, joskus mä yritän vielä toimia niiden mukaan, vaikken ihan heti siihen pystyisikään :)

      Poista
  4. ja siitä vielä kun energia lähtee lihaksista, niin siistä lihasmassasta tulee löllöö niiku selluliitti. malleilla on sama ongelma ku ne yrittää pysyy laihoin syömättömyydel, mut tuloksen onki oksettavaa löllöö höttöö...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tuonkin olen kuullut ja varmasti pitää paikkansa. Mutta niinkuin olen jo monesti sanonut, syöminen on mulle nykyään iso ongelma, enkä ainakaan tällä hetkellä pysty edes ajattelemaan terveellisiä elämäntapoja. Kiitos joka tapauksessa kommentista :)

      Poista
  5. http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2311044/Have-seen-catwalk-model-looking-like-Models-bulging-buttock-blamed-bad-diet-exercise.html

    tossa viel linkki ku malleista mainitsin


    VastaaPoista

Jätä jälkesi tähän blogiin?