tiistai 9. joulukuuta 2014

I feel numb most of the time

Kävin tänään koululla ilmoittamassa, etten aio suorittaa sitä loppuun. Joidenkin mielestä ehkä tyhmää, kun olis kuitenkin melko vähän kursseja jäljellä, mutta mulle se tuntuu liian isolta ponnistukselta. Motivaatio on pakkasen puolella ja sen lisäksi saan paniikkikohtauksen jos edes ajattelen istuvani ylioppilaskirjoituksissa puoli päivää. 
Enkä mä sitä paitsi tee niillä papereilla yhtään mitään. Helpotus tavallaan, että se on nyt ohi, mutta kyllä mun tulee sitä paikkaa ehkä vähän ikäväkin. Mä olen siellä kuitenkin käynyt kuusi vuotta ja sieltä on myös paljon hyviä muistoja ajalta jolloin olin , en täysin onnellinen, mutta kuitenkin onnellisempi kuin pitkään aikaan. Sinne jäi myös ihmisiä, joita mä kaipaan...

SumNan Quotes - Relatable Quotes

Nyt mä kuitenkin yritän unohtaa sen kaiken, sillä mulla ei ole varaa romahtaa.
Ja mä tiedän, että jos antaisin kaikkien haudattujen ajatusten tulla pinnalle, musta ei jäisi paljoa jäljelle. En kyllä usko, että se on edes mun vallassani. En tiedä, koska en uskalla kokeilla. Mutta vaikeaa se tulisi joka tapauksessa olemaan. Ja tuhoisaa.

On melko vaikeaa kirjoittaa, kun ei tiedä mitä tuntee tai mun tapauksessa ei tunne paljoakaan. Jos mä joskus ennen väitin olevani tunnoton, niin en todellakaan tiennyt mitä se oikeasti tarkoittaa. 
Mua jopa vähän pelottaa, että mitä oikein tapahtuu? Miksen mä tunne asioita normaalisti? Mä en edes tiedä, olenko mä masentunut. Oletan niin, koska mä olen melkein aina masentunut. Tai ennenmminkin vittuuntunut joka asiaan, mutta nykyään sekin on laimeampaa. Voisko joku kertoa, missä ihme tilassa mä oikein olen? Onko kellekään muulle tapahtunut näin, ettei tunne mitään?

Effy~skins

P.S. Salainen laihdutusblogi on jo aika hyvällä mallilla. Kaikki halukkaat, laittakaa mulle teidän sähköpostiosoite tän postauksen kommentteihin tai mun säpöön (löytyy sivupalkista) ja kertokaa samalla itsestänne jotain :)

22 kommenttia:

  1. pikku_sisko95@windowslive.com, 19-vuotias, lukion 2. luokkaa käyvä ongelmmallinen nuori nainen

    VastaaPoista
  2. Olen kyllä ehdottomasti samassa pulkassa tuon tunteettomuuden kanssa. En pahemmin itke, naura tai muutenkaan ilmaise, saati sitten tunne tunteita. Ainakaan kovin voimakkaasti...jostain luin, että perheessä, jossa lapsi muodostaa turvattoman, välttelebän kiinymyssuhteen huoltajiinsa, tunteiden kokeminen saattaa laimentua. En tiedä olisiko tässä sitten syy ainakin omalla osallani :D

    Lukisin mielelläni salaista, s-posti on gabriellesblog@luukku.com :)

    Tsemppiä<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi välttelevä kiintymyssuhde kuulostaan jotenkin tutulta, mähän en siis pysty tunteistani puhumaan mun vanhempien kanssa, vaikka muuten on ihan suht ok välit. Eli voiskohan sillä olla sit jotain tekemistä tän asian kanssa, kuka tietää... Kiitos <3 Laitoin sulle kutsun myös :)

      Poista
  3. Ois tosi kiva päästä lukemaan laihdutuksestasi. Itse olen lähtenyt etenemään sairaalloisesta ylipainosta ja nyt tuntuu ettei mikään riitä. Olen kyllä normipainonen mutta se ei riitä, haluan olla kevyt. Saan voimaa kun toiset kertovat kuinka onnistuvat. Vielä mäkin oon hentonen. mulla on diagnosoitu syömishäiriö, mutta en halua parantua. jos vaan pääsen lukijaks ni mun sähköposti on sonjaravi@ovi.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiiän niin hyvin ton tunteen, kun normaalipaino ei riitä. Mut oot sä aika hyvin onnistunut kuitenkin jos oot niinkin pajon saanut laihdutettua! :) Laitoin kutsun :)

      Poista
  4. cutterangel@gmail.com

    Ensinnäkin en enää yhtään tykkää tosta osotteesta mutta empä sitä jaksa vaihtaakaan, kun en parempaa tiedä. Oon melkein 16-vuotias tyttö, ja syömishäiriö, ahdistus ja viiltely on yli kaks vuotta ollu mun elämää. Harrastan ratsastusta. Oon lukenu sun blogia kauan. :)

    En nyt tiiä mitä halusit kuulla, mut yritimpä jotain kerrottavaa keksiä :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun on vielä jäljellä teitä pitempiaikasempia lukijoitakin ja kiva et harrastat ratsastusta, niin mäkin! Kutsun pitäs olla sun säpössä :)

      Poista
  5. ey3.shadow@gmail.com
    ^^ sähköposti
    Oon mukava, hauska, lojaali ja hyvä kuuntelija. Tällä hetkellä kaikki on suoraan sanottuna pilalla ja mieliala on alaspäin. Kyllä sitä vitsiä silti pystyy vääntää ja ironia on niin katkeran suloista, että sattuu. Mutta eipä siinä mitään, täällä silti ollaan.

    VastaaPoista
  6. niina-ami@hotmail.com

    En mä edes muista milloin aloitin tätä blogias lukemaan... Kauan ennen kuin uskalsin kommentoida! Itsellä takana kolme blogia, tunnetuin niistä varmaankin on kirpunkarvat. Mustaa menneisyyttä omaan, ja taistelen edelleenkin päivittäin tiettyjä ajatuksia ja tunteita vastaan, jotten uppoaisi (tällä hetkellä tosi kiva ku ei oo eläimelle paikkaa, ittellä kotia, työtä, opiskelua eikä mitään... tai tanssi. Ainut mitä mulla on.).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, kurja kuulla et menee noin huonosti :( Mä laitan sulle kutsun :)

      Poista
  7. Huppista, laitoin väärän säpön..! :D Siis ei tuo niina-ami, vaan tahtipilke@yahoo.fi
    Miten mä voinki sekottaa taas kerran...

    VastaaPoista
  8. Oon kohta 21-vuotias, lukenu siu blgogia niin kauan kun upposin ite tähän maailmaan, siitä on kauan, ja kauan meni ennenkuin uskalsin kommentoida siulle mitään. Asia mikä siusta on miun mieleen jäänyt kunnolla, on ku kirjotin kerran tekstin jossa kerroin et haluun vaa luovuttaa kaiken suhteen ja sie tsemppasit minuun jatkamaan! Mielelläni siis jatkan siun salaisen puolen blogia lukemaan. Osaan samaistua monen ihmisen fiilikseen, ja itseasiassa täytyy sulle nostaa hattua ettet enää halua ketään tähä samaan maailmaan, tai siis ainakaan lähtee yllyttämään niitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että musta on ollu jotain apua! Mä tiedän niin hyvin, miten paljon toisten laihduttamisen lukemisesta voi olla haittaa, joten siks päätin, etten halua edesauttaa kenenkään ongelmien syntymistä :) laitatko vielä sun säpön, jotta voin laittaa sulle kutsun, en löytäny sitä sun blogista?

      Poista
  9. Oon 21 vuotias ja sairastan masennusta ja ahdistusta. Lähinnä mua ahdistaa oma ulkonäkö, sillä vihaan itseäni ylikaiken. Tunteitani en ole moniin vuosiin näyttänyt kenellekään. Ainut mitä olen pystynyt näyttämään on ollut ärtymys. Sekin taitaa vain johtua siitä, kun en kestä ku olen perheestäni kaikista rumin ja vastenmielisin. Oon yrittäny monta vuotta laihduttaa tuloksetta. Haluaisin todella kovaa olla laiha, mutta jotenkin en vain onnistu. Olisi mukava päästä lukemaan laihdutusblogiasi, jos vihdoinkin onnistuisin tavoitteessani. :) Sähköposti osoitteenion tanzei.maki@gmail.com

    VastaaPoista
  10. Juu, on mulla ollut sellasta ettei tunnu miltää. Ja oon kans panikoinu siitä paljo. Mut tärkein siinä on muistaa, että sun e tarvi pakottaa niitä tunteita itelles. Anna sen vaa olla, tunteet tulee kyl takas ku tulee, omalla ajallaa. Nii ihmine on ohjelmoitu :D.
    Mä oon tosi huolissani susta, ku oon tässä lukenu sun blogia. Susta saattaa tuntua sille, että hyvältä tuntuva elämä ei olis enää mahollista,ja että ehkä jopa mielummi jäisit siihe oloo mikä sul on, tosi pahaa oloo. Ja voi olla tosi vaikee uskoa, mut sul on mahdollisuudet vielä, ei mikää oo liian myöhäistä. Joskus saatat olla muistelemas tätä aikaa, ja miettiä et jummi, mä selvisin siitäki. Ja jos oot yksinäinen, nii iha totta, jos vaa elät ja näet ihmisiä (tarkotan siis sitä et ai lukittaudu neljän seinän sisää) nii sä löydät iha varmana ihmisiä, jotka välittää susta ja ne saa sulle hyvää oloo. Ihan varmana.
    Ja muute mun henkilökotane mielipide näihin laihuus lihavuusjuttuihin on se, et mä oon pettyny typeriin ihmisiin jotka jakaa mediassa ja esim kiusaamise välityksellä shittiä "ihannevartalosta" . Siis, sehän on sama asia ku et jos sanottais että mustat hiukset on se mitä kaikilla pitäis olla, jos on muunväriset nii on oot ruma tai ällöttävä. Se on avannu mun silmiä, ja mä oikeesti nään kauniina ihmisvartalon, oli se sitte kuinka laiha tai ei nii laiha. Must se on tosi kaunista ja hyvännäköstä (: siis vastaus kysymykseen: millainen on täydellinen ihmisvartalo? =ihmisvartalo.
    Mä toivon iha sikana että saat sun jutut järjestyksee. Mul ittelläni on hankalaa yhessä tietyssä aihepiirissä ja käyn kokeilee josko terapeutti osais auttaa mua ratkoo niit juttuja (x
    Sun kannattais myös kokeilla sellasta. Siel on just asiaansa koulutettui ihmisii, jotka käy siellä et ne auttais ihmisiä joilla on paha olo jostai, mikä helpottuis paremmi avun kera. Mä toivoisin et miettisit sitä, se vois olla tosi hyvä juttu. Muista vaa se et vaik tuntuis et ei mitää parempaa enää tuu, nii pidä mielessä et sul oottaa tulevaisuudes valonpilkahdus, sen takii sun pitää yrittää.








    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olipa kiva kommentti :) Mun on vaikee nähdä asioita tolla tavalla, enkä mä pysty uskomaan parempaan tulevaisuuteen, koska en halua nähdä sitä. Ja mä oon käynyt muutaman ammattilaisen luona, eikä mistään ollut mitään apua, päinvastoin. En mä vaan enää pysty puhumaan näistä asioista, vaikka haluaiisnkin. Ehkä mulla ei vaan ole enää voimia jäljellä, joiden avulla yrittää. Kiitos kuitenkin, sun kommentti oli oikeesti tosi ihana :)

      Poista
  11. Koulun lopettaminen oli hyvä päätös. Tällaisessa tilanteessa kuin sinä olet on tärkeää keskittyä omaan hyvinvointiin, vaikka itselläsi siihen onkin vielä matkaa.

    Jos se salainen blogi on olemassa jo/vielä, haluaisin vilkaista. Oon lukenut tätä blogia aiemmin mutten muistaakseni koskaan kommentoinut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli oikeastaan mun ainoa vaihtoehto, kun tiesin etten mä pysty sitä nyt suorittamaan loppuun. Mä olen valitettavasti jo poistanut sen blogin, mutta yritän tähän blogiin kirjoitella samoja asioita. Ja kiva kun kommentoit :)

      Poista

Jätä jälkesi tähän blogiin?